Congres Digitalisering in het Vergunningenproces
Datum & tijd: | Donderdag 12 december 2024, 09:30 – 16:30 uur |
Locatie: | De Bouwcampus, Delft |
Prijs: | € 295,00 (excl. 21% BTW) |
Wil je weten wat er nu allemaal speelt en op welke vlakken je zelf met digitalisering stappen kunt zetten? En wil je meekijken bij de belangrijkste initiatieven? Kom dan naar het congres Digitalisering in het Vergunningenproces. De snelste bijspijkerdag over (ge)bouwinformatie, BIM, digitale vaardigheden en nog veel meer.
Digitalisering neemt een steeds grotere plaats in het vergunningenproces in. Informatiemanagement en de toepassing van digitale hulpmiddelen zijn daarom belangrijk voor professionals die met bouwinformatie werken in het vergunningenproces. Er gaat veel bouwwerkinformatie in om en er gebeurt momenteel veel (Wkb, Omgevingswet, etc.). Het is voor alle betrokken partijen, zowel de vergunningaanvrager (en zijn keten) als de VTH-medewerkers, belangrijk dat de uitwisseling van informatie op een goede manier verloopt. Menselijke fouten, dubbelwerk, onduidelijkheden, miscommunicatie, ontbrekende stukken… We hebben er allemaal mee te maken gehad. Onderzoek wijst zelfs uit dat we gemiddeld één dag in de week kwijt zijn aan het zoeken van de juiste informatie. Tijd die we natuurlijk liever anders besteden.
Zowel technisch (BIM, AI, digitale gebouwdossiers, uitwisselingsstandaarden, etc.) als organisatorisch zijn er gelukkig al stappen gezet. Building Changes en Vereniging Bouw en Woningtoezicht geven je daarom tijdens dit congres concrete handvatten, heldere voorbeelden en praktische tips om je eigen processen te verbeteren.
Voor wie?
Dit congres is speciaal ontwikkeld voor professionals die met bouwinformatie werkzaam zijn in het vergunningenproces. Zoals bijvoorbeeld:
- Leden Vereniging Bouw & Woningtoezicht (VBWT);
- Leidinggevenden, projectleiders of specialisten bij gemeenten;
- Architecten, bouwbegeleidingsbureaus, tekenbureaus en ontwikkelende bouwbedrijven.
Wat neem je mee naar huis?
- Up-to-date kennis over de nieuwste digitale ontwikkelingen in de vergunningverlening;
- Concrete voorbeelden hoe andere organisaties succesvol digitaliseren;
- Praktische tips om je eigen processen te verbeteren;
- Netwerken met collega's en experts uit de sector.
Programma
In de ochtend schetsen we de stand van zaken en de belangrijkste ontwikkelingen vanuit verschillende perspectieven. En ‘smiddags hebben we een 8-tal casegerichte verdiepingssessies. Hierin delen we actuele praktijkcases en topinitiatieven waar je zelf ook mee aan de slag kunt.
09.30 - 10.00 | Inloop en ontvangst |
10.00 - 10.15 | Welkom |
10.15 - 12.15 | Ontwikkelingen en praktijkinitiatieven |
12.15 - 13.30 | Pauze |
13.45 - 14.45 | Eerste ronde casegericht werksessie |
15.00 - 16.00 | Tweede ronde casegericht werksessie |
16.00 - 16.30 | Afsluiting met aansluitend een borrel en netwerken |
Meer info en aanmelden:
Meld je aan via deze link. Of neem contact op met Juney Albrecht van Building Changes.
Tel.: 0610893031, e-mail: jal@buildingchanges.nl als je eerst meer informatie wilt.
Voorwaarden voor deelname aan bijeenkomsten
Je deelname wordt geregistreerd via een presentielijst die wordt verspreid onder de deelnemers. Bij deelname ga je hiermee akkoord evenals met het maken én gebruiken van fotomateriaal voor website, magazines, socialmedia en dergelijke. Mocht je hier toch bezwaar tegen hebben, dan vragen wij je om dit expliciet aan te geven op het aanmeldformulier.
Ben je verhinderd, laat dit dan uiterlijk 48 uur van tevoren weten, dan kunnen we iemand anders die op de wachtlijst staat nog blij maken. Als je dit niet doet zijn we helaas genoodzaakt €120,- in rekening te brengen voor de reeds gemaakte kosten.